27. oktober 2008

Hotdogbananbær

Av: Andy Warhol

Bananer er egentlig bær og tomater en en frukt, i alle fall botanisk sett. Denne diskusjonen hadde vi på Folkehøgskolen en dag i mai...dagen derpå. Det var da uttrykket Bananhotdogbær eller Hotdogbananbær eller hva det nå var, ble til.


Bananer er rare, her står det mer om dem;
http://no.wikipedia.org/wiki/Bananer





Oppdatering:
Mere bananer


På veggen på Jensemann i Kragerø er det malt en annen og mer kjent versjon av Andy Warhols banan enn den øverst her. De fleste forbinder kanskje denne bananen med coveret på en av Velvet Underground sine plater. Jeg kunne godt tenke meg å sitte å slappe av på Jensemann snart igjen. En av de mest trivelige hengeplasser som finnes. Mange minner. Jeg savner deg Jensemann. Det bildet der er forresten tatt med mitt kjære Holga kamera som i grunn har blitt ganske forsømt i det siste. Snart Holga, du och jag.

1 kommentar:

  1. Å, banan!
    I dag har jeg spist mitt livs fjerde banan. Kommer seg!
    Jeg vil også på Jensemann snart. I nærmeste framtid.

    SvarSlett