21. juni 2007

Kragerø

Det er rart å være tilbake. Hyggelig,men rart. Alt er så synlig. Så lite og intenst. Det er stille og fredfult men likevel får en liksom ikke være i fred. Men jeg kjenner det på meg, det ligger i luften, snart eksploderer det. Kanskje i morgen? Kanskje de inntar byen i morgen? Da blir det nok litt å gjøre på jobb. Mat-mat, akkurat som måker. Skal ha-skal ha. Greit nok, mat må man jo ha. Det blir penger av sånt for min del i det minste. Skal ha laaang vakt i morgen. Tolv til ni. Tok ett par øl med Linn i dag. I går var det én, i dag to. Jeg aner en dårlig utvikling. Men i morgen blir det pause, men så kommer vi sterkt tilbake på lørdag. Joda, Kragerø som by i seg selv er flott, fantastisk sommerby. Linn og jeg funderte litt over hvordan det hadde vært om vi kunne ha byen for oss selv en hel sommer. Jeg tror nok det hadde blitt fredfult, men jeg tror nok det hadde blitt rimelig kjedelig og. Jeg liker nye fjes, nye mennesker. Satt forresten to svensker ved siden av oss. Det liker jeg. Svensker i Kragerø, det er bra. Det er tross alt de som har gitt Kragerø den mindre fine dialekten. "Du ska'nte si inte.." Nei, nå skal jeg ta kvelden, mens ølen enda gjør meg søvning.

Over og ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar