13. februar 2008

Subkultur, populærkultur, massekultur, kultur, ideologi, populær, masse, film, kult, kultfilm...



I Norge var skateboard totalforbudt mellom 1978 og 1989, dette har Emil Trier lagd en strålende dokumentar om, Brettkontroll. En sentral person i skatemiljøet på denne tiden var Anders Wittusen. Han utviklet Rabbit og Utopia-brettene, både snow og skate. I perioden mellom 1980 0g 1986 lagde han over 200 brett! Brettene lagde han på en varmpresse i sin egen stue. Lurer du på hvordan brettene ser ut, så kan noen av modellene ses på skimuseet i Holmenkollen. Jeg har prøvd å prøve skateboard...gikk ikke helt greit. Det er vel fler som er som meg. Pinglete og redd nå vi møter frykten i øynene. Jeg tror jeg heller holder meg til sidelinjen og nyter showet. Dokumentaren anbefales!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar