22. oktober 2009

Om det å flytte rundt på ting

Noen ganger får jeg en trang til å ommøblere. Noen vil sikkert si at jeg får denne trangen unormalt ofte. Hvorfor gjør jeg det? Jeg tror kanskje det er en rekke ting som forårsaker det. Noen ganger får en mest lyst til å slenge seg på en tur ut i verden, vekk fra kaos, kjas og mas og frustrasjon. Men sånne impulsturer passer seg ikke alltid. Da flytter en heller på ting i rommet. Det gjør i alle fall jeg. Det kjennes nytt og inspirerende. I alle fall for en liten stund. En annen ting er at jeg ofte blir inspirert av andres hjem. I går var jeg hos Kine Josefine. Kines hjem inspirerer alltid. For det tredje så er det høst. Jeg elsker høst. Men høst betyr også kort semester, og plutselig har eksamensangsten sneket seg innpå uten det minste forvarsel. Det fører til at jeg begynner å tvile. Jeg tviler på om jeg passer som student på Blindern. Er jeg god nok, flink nok, motivert nok. Skal jeg gå rett på master, jobbe ett halvt år og kanskje reise litt før master, eller rett og slett bare blåse en lang marsj i master. Ommøbleringen er rett og slett en måte å distrahere seg selv på. Men så klart også en måte å få utløp for sin kreativitet på. Og om en er veldig heldig så vil det nye miljøet kanskje inspirere deg og motivere deg for å være flink,flink,flink på skolen også.

1 kommentar:

  1. Hei Live fine du.
    Skit i master. Ta et år på fotoskole. Jobb masse i et halvt år. Og reis ut og fotogrefer verden i et halvt år. Der har du de to masterårene dine. Jeg lover, du vil få mer ut av det. For når du snakker om flink: Jeg tror at du er en flink student, men jeg vet at du er og kan bli en dyktig fotograf. Og du er fryktelig kreativ og jeg syns ikke du skal glemme det.

    SvarSlett